Autor: Vrabi

Návod na výměnu palivového potrubí

 

Jelikož pan Adam Opel pravděpodobně nepočítal s tím, že jeho výrobky budou jezdit více jak dvacet let a používat při tom benzín s vodou a jinými různými dalšími věcmi, které lze nakoupit u místních čerpacích stanic, tak se můžeme občas dočkat nemilého překvapení v podobě velké louže paliva pod vozem.

Rozvod paliva je vedem pozinkovanými ocelovými trubičkami, které bohužel na většině automobilů již značně zkorodovali a to jak zvenku tak i zevnitř, kritická jsou zejména všechna místa připevnění ke karosérii, kde se drží vlhkost a nečistoty.

Modernější automobily mají palivový rozvod veden plastovými trubkami, které mají dobrou tvarovatelnost a téměř nekonečnou životnost.

Jako náhradu za kov lze použít plastové trubky, které se používají v autobusech a nákladních automobilech pro rozvod stlačenéh vzduchu. Jejich materiál je odolný ropným produktům a vysokému tlaku.

Cena je cca 25,-/m a zakoupit se dají jako metráž ve většině obchodů s ND pro nákladní automobily.

Náhrada spočívá v záměně veškerého kovu za plast, při použití původních úchytů, původních pryžových hadic a šroubových stahovacích spon. Jediný rozdíl spočívá v tom že na konci těchto trubiček není osazení, tak je potřeba nechat konce delší a zasunout je hlouběji do gumových hadic než původní kovové trubky.

Při montáži je třeba dbát na to, aby se trubičky nikde nelámali přes hranu plechu a tím se neprodřeli, v místech přechodu nad ramenem nápravy je dobré trubičku uzavřít do rozříznuté hadičky.

 

Zde je vyobrazení a označení těchto trubiček:

 

AUTOFLEX  DIN 74324 8X1 PA12PHL