Autor: Petr A-C C14NZ

Paměťový cyklovač stěračů

 

Při užívání vozu Opel Astra Caravan mě dost chyběl paměťový cyklovač stěračů. Po informaci v servisu, že paměťový cyklovač pro tento vůz není jsem začal shánět informace na internetu. Zjistil jsem, že o cyklovač má zájem hodně lidí ale že nikde není. Rozhodl jsem se, že si udělám cyklovač vlastní. Začal jsem hledat informace o cyklovačích a zapojeních. Po prostudování el.schématu k vozu Astra a Kadett jsem došel k závěru že se jedná o standartní normalizované zapojení. Proto jsem se rozhodl zakoupit paměťový cyklovač se šesti vývody v mototechně s tím, že jej upravím (nechtělo se mě vymýšlet již vymyšlené). Koupil jsem paměťový cyklovač AEV 2062 12V (doba nastavení 0,5 – 50s, funkce setření po ostřiku) od firmy AEV Kromeříž za 222,- Kč. Jedná se o cyklovač pro Felicii, takže ho můžete zakoupit všude, kde prodávají ND na Škodu.

Po zakoupení cyklovače mě překvapilo shodné rozmístění konektorů na cyklovači. Doma jsem cyklovač rozebral a zjistil zapojení vývodů. Pro svou jistotu jsem kontaktoval výrobce zda by mě neposkytl schématické zapojení vývodů. Obratem jsem ho obdržel. Po porovnání jsem dospěl k závěru, že cyklovač je shodně zapojen, tak jak originální cyklovač a to včetně shodného rozmístění vývodů. Cyklovač jsem tedy zasunul do patice po původním cyklovači a vyzkoušel zda bude fungovat. Cyklovač funguje naprosto perfektně. Předpokládám, že zapojení cyklovače v ostatních vozech Opel bude stejné. Přesto přikládám pro ostatní zájemce schématické zapojení cyklovače Kadett – Astra, rozmístění vývodů a porovnání s vývody pro vozy Kadett – Astra. Snad to pomůže i ostatním majitelům vozů Opel a možná i nejen jim. Pokud bude rozmístění vývodů jiné nebo se Vám cyklovač nevejde výškově do rozvodnice použijte klasické automobilové nožové konektory na kabel 5 párů a 1 pár menších – oba typy měli u nás v mototechně . Nezapomeňte na bužírku ať se Vám něco nevyzkratuje !!! Doporučuji svázat celý svazek vodičů tak aby nemohl jeden konektor vypadnout z patice na svorkovnici. Cyklovač potom můžete umístit kdekoli. V tomto případě doporučuji napřed zapojit vývod v tomto pořadí: 31, 31B, 53E, I, 53C a nakonec 15. Hlavně se neptejte proč. Berte to jen jako doporučení. Vypnuté zapalování je snad samozřejmost.

 

Popis činnosti. Přepnem páčku stěračů do polohy cyklovač a hned vypnem. Cyklovač ihned jednou setře okno. Až chceme znovu setřít okno, přepnem páčku stěračů do polohy cyklovač. Nyní bude cyklovač stírat okno v časovém intervalu od prvního sepnutí. Při změně intervalu vypnem cyklovač a znovu ho zapnem až budem potřebovat setřít okno. Tím dojde ke změně intervalu. Trvalé stírání (pomalé a rychlé - další polohy páčky stěračů) zůstalo zachováno. Cyklovač na tyto funkce nemá vliv. Při krátkém ostřiku okna setře cyklovač okno 3x a při delším ostřiku 4x.

Upozorňuji všechny, že jsem jen domácí bastlíř a že všechny úpravy, které si uděláte na svém autě děláte na vlastní nebezpečí !!!

Rozmístění relátek v Kadettu.

Výrobce AEV Kroměříž (www.aev.cz ) má na stránkách seznam prodejců a na můj dotaz odpověděl, že má i zásilkový prodej.

 

V případV případě dotazů můžete psát na : PetrACC14NZ@quick.cz   

Auta na kterých už je cyklovač odzkoušen a funguje (posílejte další):

  • Kadett 1,6i r.v. 1990

  • Kadett 1,4i r.v. 1991

  • Kadett 2,0i r.v. 1989

  • Astra 1,6 r.v. 1995

  • Daewoo Racer r.v. 1994

  • Corsa B r.v. 1996

  • Corsa B r.v. 1999 (Jen jsem použil typ AEV 2052, nevím,čím se od   2062 liší. )

  • Citroen BX r.v. 1989

  • Po drobné úpravě funguje i ve vozech Lada.

  • Seat Cordoba 1.4i r.v.97 AEV 2062 pasuje bez úprav pracuje OK

  • Opel Ascona 1,6i, C16NZ

  • Omega B r.v. 1994

  • Peugeot 405 1,8 TD intercooler r.v.92

 

Schéma zapojení cyklovače

Kadett - Astra

 

 

Rozmístění konektorů cyklovače

AEV 2062 12V

 

 

Porovnání zapojení konekotrů

Kadett – Astra / AEV 2062 12V

 53E   =   53M
I        =   I
53C
 =   T
31B   =   53S
15     =   15
31     =   31