Autor: Vrabi

Návod na výměnu palivového filtru

 

Palivový filtr je součástka často opomíjená a zanedbávaná, při tom však může mít zásadní vliv na provoz našeho čtyřkolého miláčka.

Výměna by se měla provádět po ujetí nějakých 60 000 km, ale spousta z nás má na svém autě filtr ještě od výrobce a na tachometru údaj odpovídající trojnásobku životnosti filtru.

Zanesení filtru nám může způsobit jednak úplnou nepojízdnost auta a jednak postupným snižováním propustnosti filtračního materiálu namáháme stále více palivové čerpadlo, to se nám pak odmění tím že odejde do věčných lovišť.

 

Filtr se nachází pod pravým prahem, schovaný v prohlubni před palivovou nádrží. Je to hliníkový váleček upevněný ocelovou sponou a šroubem.

Vlastní demontáž provedeme tak že napřed povolíme šroubové spony na pryžových hadicích vedoucích k filtru, spony je lepší rovnou koupit nové (velikost 8-12 mm).Po vytažení hadic vyteče malé množství benzínu.

Pak povolíme sponu upevňující tělo filtru k vozidlu (šroub M8) a filtr vyjmeme.

 

Pro názornost jsem starý filtr rozřízl a je jasně vidět jeho zanesení nečistotami, ten tmavý filtrační papír by měl správně být bílo/žlutý.

Nový filtr nasadíme do držáku, při tom je potřeba dbát na správnou orientaci filtru, směr průtoku kapaliny je vždy na filtru vyznačen šipkou a nesmí se otočit.

Nasadíme zpět hadice a dotáhneme nové spony.

 

Tím bychom měli mít splněnu údržbu filtru na dalších minimálně 60 000 km.