Autor: Vrabi

Antikorozní ochrana spodku vozidla

 

Protože vozidla Opel Kadett (Astra,Vectra) jsou chronicky známá svojí zvýšenou korozivostí připravil jsem zde krátký návod na ošetření vozu proti korozi.

Nejhůře jsou na tom vozidla do r.v. 1988, ne těch není téměř žádná povrchová ochrana, po tomto roce se změnila výrobní technologie a stav se trochu zlepšil.

Korozí jsou ohrožena hlavně tato místa: upevnění předních ramen v karosérii pod podlahou vozu, prahy, zadní lemy, kapsy na boku pod zadním nárazníkem.

Zvláště nebezpečné je právě místo uchycení ramen přední nápravy, po vyreznutí totiž přímo ohrožuje bezpečnost jízdy a může se stát že vám v zatáčce nekontrolovaně vybočí kolo.

Bohužel jsem nestihl vyfotit tohle místo před renovací tak zde mám alespoň foto po vyvaření. Tímto problémem v různém stupni trpí dle mého odhadu 60% všech kadettů.

Dle obr.č.1 je dobré si zkontrolovat tohle místo jednak zespodu pod vozidlem a jednak sundat vepředu pod pedály a u spolujezdce koberec na podlaze vozu, pod ním je odhlučňovací mechová pryž a pod ní vlastní podlaha, na té je nalepena lepenka, po jejím odstranění v místě uchycení ramen se můžeme dočkat zajímavého pohledu na speciální odvětrání podlahy , pak už nezbývá nic jiného než komplet vyřezat podlahu a navařit nové plechy.

Pokud ještě podlaha není prorezlá pak je potřeba vyvrtat otvory v šipkou vyznačených místech  (obr.2 a 3) a těmi do dutiny nastříkat antikorozní prostředek na ošetření dutin (resistin).

Takhle vypadají zbytky původní podlahy v jinak poměrně zachovalém káďovy:

U prahů je dobré vyndat pryžové záslepky v zadním podběhu a těmi ošetřit vnitřek prahu, další variantou je navrtání otvorů seshora do prahu, otvory se navrtají po demontáži plastových krytů prahů uvnitř vozu a následuje vystříkání vnitřku prahů.

U zadních lemů se musí vnitřek podběhu po demontáži kola kompletně vystříkat prostředkem na spodky vozidel (tlumex plast), po té se v kufru demontují plastové boky a o otvory v bocích karoserie se zevnitř lemy důkladně nakonzervují prostředkem na dutiny event. tlumexem smíchaným s motorovým olejem v poměru 1:1, je důležité nešetřit na množství a stříkat nejlépe speciální pistolí nebo nějakou velkou stříkačkou tak dlouho až začne prostředek vytékat jak ze zadní části prahu tak i z kapes pod zadním nárazníkem.

 

Boční kapsy pod zadním nárazníkem natřeme jednak tlumexem zvenku po demontáži zadního nárazníku a jednak nekonzervujeme zevnitř resistinem.

 

Dále je dobré sundat přední nárazník, demontovat plastové podběhy (drží na takových plastových kloboučcích co mají uprostřed kulatou tyčku, tu tyčku vytlačíme nějakou jehlou a kloboučky pak jdou normálně vytáhnout), pak odšroubovat blatníky a venku je důkladně zevnitř oškrábat a natřít opět tlumexem, zejména jejich spodní část .Zároveň se ošetří práh v místě kde ho překrývá blatník.

Vnitřek podběhu se celý (i se spodkem vozu) nastříká tlumexem.

Pokud toto budete opakovat cca 1x za 3 roky tak vám káďa vydrží na věky.