ÚvodTechnikaInformaceDebataKontakt
 Astra  Kadett  Technická poradna 
 Linky jinam  Linkovník 
 I. Praha 6.7.2002  II. Praha 7.12.2002 
 Brněnské minisrázek 12.3.2003  III. Poděbrady 17.5.2003  Brněnské minisrázek GSi 31.5.2003  IV. Milovice 4.10.2003 
 V. Milovice 24.4.2004  VI. Milovice 18.9.2004 
 VII. Milovice 14.5.2005  Minisrázek Opava 23.7.2005  Minisrázek Frýdek Místek 13.8.2005  Pravidelné plzeňské srazy  Minisrázek Turnov 4.8.2005  Minisrázek Pardubice 26.8.2005  VIII. Pávov 9-11.9.2005  Minisrázek Pardubice 14.9.2005  Minisrázek Špindl 20.9.2005  Minisrázek v Odrách 12.11.2005  Minisrázek v Brně 9.12.2005  Minisrázek v Praze 10.12.2005  Minisrázek v Kopřivnici 18.12.2005 
 Minisrázek ve Špindlu 22.1.2006  Minisrázek ve Fulneku 4.2.2006  Minisrázek v Brně 10.2.2006  Minisrázek v Praze 25.2.2006  Minisrázek na Třeštíku 10-12.3.2006  Minisrázek v Čáslavi 18.3.2006  Minisrázek ve Stříbře 28.4.2006  Minisrázek v Novém m.n.Moravě 7.5.2006  IX.Milovice 13.5.2006  Minisrázek v Havířově 24.6.2006 I.  Minisrázek v Havířově 24.6.2006 II.  Minisrázek ve Štemberku 2.7.2006  Minisrázek v Brně 3.7.2006  Cyklosrázek v Českém ráji 4.7.2006  Sraz v autokempu Habr 15.7.2006  Minisrázek v Moravském Berouně 9.9.2006  X.Milovice 23.9.2006  Minisrázek v Časlavi 21.10.2006  Minisrázek v Ostravě 21.10.2006  Minisrázek v Hýskově 16.12.2006 
 Minisrázek ve Studénce 6.1.2007  Minisrázek ve Špindlerově mlýně 31.1.2007  Sraz v Hýskově 3.3.2007  Bowling sraz v Sedmihorkách 17.3.2007  XI. Milovice 12.5.2007  Minisrázek v Brně 26.5.2007  Sraz v Habru 30.6.2007  Minisrázek v Liberci 20.7.2007  Minisrázek v Brně 12.9.2007  Minisrázek Slatina 15.9.2007  XII. Pávov 21-23.9.2007  Minisrázek Bedřichov 6.10.2007  Sraz v Hýskově 16.12.2007 
 Sraz v Brně 26.2.2008  Sraz v Hýskově 9.3.2008  Minisrázek v Jablonci 15.3.2008  XIII. Střemy 10.5.2008  XIV. Poděbrady 20.9.2008  Sraz v Hýskově 13.12.2008 
 Sraz v Hýskově 8.3.2009  Jarní sraz v Kobylicích 2.5.2009  Podzimní sraz v Milovicích u Hořic 11-13.9.2009  Sraz v Hýskově 1.11.2009  Sraz v Hýskově 19.12.2009 
 Jarní sraz v Kobylicích 8.5.2010  Letní sraz v Kožlanech 23-24.7.2010  Podzimní sraz v Milovicích 3-5.9.2010 
 Opel Session Habr 7.5.2011 (sraz klubu Opel Old School)  Jarní sraz v Kobylicích 28.5.2011  Sraz Roviště 22-24.7.2011  Podzimní sraz v Milovicích 9-11.9.2011 
 Jarní sraz v Kobylicích 12.5.2012  Podzimní sraz v Milovicích 28.9.2012 
 Jarní sraz u Blaníku 26. - 28.4.2013  Sraz V Habru 26. - 28.7.2013  Sraz u Blaníku 4. - 6.10.2013 
 Jarní sraz v Milovicích 8-11.5.2014  Podzimní sraz v Roudné 3-5.10.2014  Minisrázek v Hýskově 6.12.2014 
 Jarní sraz v Milovicích 7-10.5.2015  Podzimní sraz v Nových Mlýnech 2-4.10.2015 
 Jarní sraz v Milovicích 22-24.4.2016  Sraz v Habru 26-28.8.2016 
 Podzimní sraz v Nových Mlýnech 7-9.10.2016 
 2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009  2010  2011  2012  2013  2014  2015  2016 
 Přidej se k nám  Neplatiči  Sbírka  Srazy  Historie  Recenze  Galerie  Galerie členů  Tipy  Prospekty  Tuning  Linky  Inzeráty 
 Proč měnit rozvodový řemen?  Verze bez kladky  Verze s kladkou 
 Výměna spojkového lanka  Výměna brzdových destiček a kotoučů  Výměna rozvodového řemenu  Výměna olejů  Rozhýbání třmenů GM  Výměna ložiska zadního kola  Výměna termostatu  Lepení předního skla  Antikorozní ochrana spodku vozidla  Jak na korozi  Jak sundat kličku do stahování oken  Výměna manžet na předních poloosách  Výměna tlumičů  Výměna palivového vedení  Výroba rozpěrné tyče  Lepení fólií na skla  Návod na vyřazení EGR ventilu  Návod na výměnu palivového filtru  Návod na vyřazení Lambda-sondy u C16NZ  Výměna olejového přepoušťěcího ventilu  Úprava odvětrání motorové skříně  Výměna silenbloku ramene  Výměna přístrojové desky z Nexie  Výměna ložiska předního kola  Zadní kotoučové brzdy z Audi 80  Výměna těsnění dříků ventilů  Oprava motorku zadního stěrače  Držák výškových reproduktorů  Montáž servo řízení  Výměna brzdových trubiček  Výměna spojky  Oprava čerpadla serva  Výměna stíracího kroužku řazení 
 Schéma  Třmeny ATE  Výměna destiček a kotoučů  Rozhýbání třmenů GM  Obrázky třmenů  Popis třmenů 
 Přední  Zadní  Geometrie  Řízení 
 Verze bez kladky  Verze s kladkou 
 Motory  Lambda  Paměť závad  Vstřikovací ventil MULTEC  Karburátor Pierburg 2E3  Výkon C20NE a C20XE  Výměna rozvodového řemenu  Kontrola bohatosti směsi  Chladící soustava - termostat  Krokový motorek volnoběhu  Utahování šroubů hlavy 
 Schémata  Pojistky  Relátka  Kontrolka stavu paliva  DO  Paměťový cyklovač  Úprava cyklovače 
 Návody  Elektrika  Motor  Digi přístrojová deska  Náprava  Brzdy  Náplně  LPG  Topení  Převodovka  Příručka  Výbava  VIN kód  FAQ 
 Kadett  Astra  O serveru 

Autor: Vrabi

Montáž LPG do vozidla, ano či ne?

Jelikož najezdím docela dost kilometrů, tak jsem hledal způsob jak bych čelil neustále se zvyšujícím nákladům za benzín.

Auta s dieselovým motorem mě moc nelákají, odrazuje mne hlučnost,nízká akcelerace a zhoršené vlastnosti startování za nízkých teplot.

Jako jediná kompromisní alternativa mi nakonec zbyla montáž zařízení na LPG a mohu po více jak 50 000 najetých kilometrech prohlásit,že toho nelituji.

Rád bych se proto podělil o své zkušenosti s tímto zařízením.

Pořídil jsem si komplet od firmy BRC, je to v oblasti LPG zařízení jedna z nejrozšířenějších firem v ČR.

Váhal jsem zda si mám pořídit levnější verzi s regulací podtlakem nebo dražší s elektronickou řídící jednotkou,nakonec jsem investoval do elektroniky,zařízení je ovládáno za pomoci snímání signálu z lambda sondy, která dává informace jednotce o obsahu kyslíku ve výfukových plynech a na základě toho se nastavuje bohatost směsy.

Bohužel po montáži zařízení jsem zjistil,že má sonda již má svá nejlepší léta za sebou a musel jsem zakoupit novou,od výměny sondy mi výrazně poklesla spotřeba a celkově se zlepšil chod motoru.

Původně jsem měl válcovou nádrž v kufru, ale jelikož používám auto jako pojízdnou dílnu v kombinaci se skladištěm tak jsem ji vyměnil za toroidní nádrž umístěnou v prostoru rezervy,oproti válcové nádrži mám zachovánu původní velikost kufru a rezervu mám přišroubovanou k podlaze.

Ceny zařízení a návratnost zde neuvádím, jelikož se průběžně mění a není problém si zjistit jejich aktuální stav.

 

Uvádím zde několik postřehů z praxe:  

  Montáž zařízení trvá většinou jeden den,takže to není nic časově náročného

·  Je dobré si zakoupit zařízení od známého výrobce,u levných zařízení je v případě poruchy velký problém s náhradními díly

·  Před montáží je dobré vyměnit minimálně svíčky a vzduchový filtr,je dobré proměřit i vysokonapěťové kabely a zkontrolovat cívku a rozdělovač

·  Zkoušel jsem speciální svíčky na LPG,moc se mi ale neosvědčily,při provozu na LPG jezdily skvěle,bohužel při provozu na benzín se chovaly nevypočitatelně (samozápaly,vynechávání)

·  Spotřeba při dobře nastaveném zařízení téměř nestoupne oproti benzínu,lehce poklesne akcelerace,motor jde celkově klidněji a olej je při výměně daleko čistější

·  Moderní zařízení jsou vybaveny automatickým přepínačem benzín/plyn a tak i jedinci méně technicky nadaní nemají s obsluhou zařízení žádné problémy,automobil nastartuje na benzín a po dosažení cca 2500 ot/min se sám přepne na LPG,při přepnutí dojde jen k nepatrnému cuknutí a kromě rozsvícené diody nemáte šanci poznat zda jedete na LPG či benzín

·  Mýty o nebezpečnosti výbuchu jsou spíše z kategorie jedna paní povídala,při montáži v odborné dílně a použití schválených komponentů je bezpečnost u tohoto zařízení mnohem vyšší než u benzínu,zařízení je vybaveno mnoha bezpečnostními prvky např.:při porušení potrubí se zvýší průtok LPG a průtokový ventil zablokuje nádrž tak aby nedocházelo k úniku plynu,nádrž je vybavena přetlakovou pojistkou takže v případě havárie nebo požáru nemůže dojít k roztržení a explozi,všechna zařízení jsou dimenzována na mnohonásobně vyšší tlak než je provozní aj.

·  Po montáži nádrže vypadalo auto jak když vezu v kufru dva pytle cementu,proto jsem zakoupil na vrakovišti silnější zadní pružiny z Ascony a zaměnil je za původní

·  Zařízení nevyžaduje žádnou zvláštní údržbu, po cca 10 000 km je dobré vyměnit čistící filtr LPG (100 Kč) a po 50 000 km provést výměnu membrán v reduktoru (1000 Kč), obojí je lepší svěřit odborné dílně

·  Je nutno zkrátit výměnné lhůty zapalovacích svíček a vzduchového fitru o cca 1/3,zanesený vzduchový filtr výrazně ovlivní spotřebu LPG a u svíček platí že směs propan butan se hůře zapaluje a proto je nutné je mít v bezvadném stavu,někdo doporučuje snížit elektrodovou vzdálenost o 0,1 – 0,2 mm, podle mých zkušeností to ale nemá vliv

 

Pokud máte auto na leštění v garáži a jezdíte pouze v neděli za babičkou,jezděte i nadále na benzín, při 10 000 km/rok začněte přemýšlet a při více jak 15 000 už podle mne není co řešit,jednoznačně doporučuji montáž LPG

Základní části LPG zařízení:

Toroidní nádrž: Reduktor:
Elektronika:   Mix:

Mnoho ekologických a ekonomických kilometrů Vám přeje Vrabi.

TOPlist