Tyto tabulky mi poslal Jaromír
Kejval. Vyměňoval si převodovku za pětirychlostní a změřil při té příležitosti
poměry.
F10 čtyř-rychlostní |
|
Rychlost |
Převodový poměr |
R |
13.75 |
1 |
14.85 |
2 |
8 |
3 |
5.5 |
4 |
3.75 |
F10 pěti-rychlostní |
|
Rychlost |
Převodový poměr |
R |
13.1 |
1 |
14 |
2 |
7.66 |
3 |
5.15 |
4 |
3.45 |
5 |
2.75 |
Pozn. Převodový poměr je počítán jako poměr otáček vstupního hřídele vůči výstupnímu, tedy vůči jedné otáčce výstupu.
Stručný popis výměny:
V první řadě potřebujete 5ti rychlostní
převodovku, já mám motor 1.3NB a tam patří F10. Myslím že i pro 1.4 přijde typ F10. Pro 1.6 pak F16. Zkuste se
podívat nahoře na skříni převodovky by to mělo být označeno nálitkem (pod
řadící tyčí). Ty samé převodovky se dávaly i do Corsy a Astry (následník
Kadetta). Nejlépe sehnat ze stejného objemu motoru. Na vrakačích by měla být
za cenu okolo 2-3 tisíc.
Já mam auto bez katu a tak jsem upravil stávající řadící páku - resp.
její kulisu tak, že jsem tam vyřízl, do toho plastového domečku, ještě zářez pro tu
5tku. Chce to vyzkoušet. Pokud máte kat, tak nevím jestli ta kinematika sedne,
neboť tam je pákový převod. Chce to zkusit. Možná by se hodila i ta
kulisa pro 5ti kvalt. Při výměně se musí vyvěsit persony, z převodovky vyrazit poloosy,
převodovku odšroubovat od silentbloku a od bloku motoru. Motor podepřít či jinak
zajistit. Já převodovku tahal ven spodem při zvednutém autě. Novou převodovku
doporučuji vypláchnout a vyčistit a použít nový převodovkový hypoidni olej.
Zpětná montáž je opačná oproti demontáži.