Autor: Standa
Výměna silenbloků předního ramene (pod podlahou) není nijak obtížná, pokud jdou bez problemu povolit
šrouby, které ho drží (viz obr.2.). Matice se totiž nachází v mezipodlaze, což je v případě že se
povede utrhnout, záležitost spíše pro klempíře. Obr. 1. - Starý, zpuchřelý (vlevo). Nový (vpravo). Jak tedy na to?? Vyšroubujeme šrouby. Pokud půjdou ztěžka, je dobré je z části povytočit, stříknout olejem (WD40)
opatrně zašroubovat zpátky a tímto způsobem postup opakovat až do úspěšného vyšroubování celého šroubu. Opravdu se nevyplatí
matici v podlaze utrhnout a potom schánět odtah ke klempíři na vyvaření podlahy. Jediný přístup k matici je
jen zevnitř z kabiny a to jeste po vyříznutí kusu samoté podlahy !!!
Obr. 2. Po vyšroubování šroubů stahneme ze silenbloku plechový U profil. Stačí trochu zapáčit třeba šroubovákem.
Obr. 3. ....a poté stahnem (sklepnem pomocí kladiva) samotný silenblok z ramene ....... Zpětná montáž je samozřejmě obráceným postupem. I přes to, že moje původní silenbloky nevypadaly nejhůř, je po jejich výmeně podvozek tišší a
to hlavně na kostkách a malých nerovnostech. |