Autor: Standa

Výměna silenbloků předních ramen


Výměna silenbloků předního ramene (pod podlahou) není nijak obtížná, pokud jdou bez problemu povolit šrouby, které ho drží (viz obr.2.). Matice se totiž nachází v mezipodlaze, což je v případě že se povede utrhnout, záležitost spíše pro klempíře.
Cena jednoho silenbloku se pohybuje kolem cca 330 Kč a k provedení výměny nejsou třeba žádné speciální nástroje, ani dílna.

Silenblok stary - novy
Obr. 1. - Starý, zpuchřelý (vlevo). Nový (vpravo).



Jak tedy na to??


Vyšroubujeme šrouby. Pokud půjdou ztěžka, je dobré je z části povytočit, stříknout olejem (WD40) opatrně zašroubovat zpátky a tímto způsobem postup opakovat až do úspěšného vyšroubování celého šroubu. Opravdu se nevyplatí matici v podlaze utrhnout a potom schánět odtah ke klempíři na vyvaření podlahy. Jediný přístup k matici je jen zevnitř z kabiny a to jeste po vyříznutí kusu samoté podlahy !!!

Srouby silenbloku
Obr. 2.


Po vyšroubování šroubů stahneme ze silenbloku plechový U profil. Stačí trochu zapáčit třeba šroubovákem.

Holy silenblok
Obr. 3.


....a poté stahnem (sklepnem pomocí kladiva) samotný silenblok z ramene .......

Rameno bez silenbloku

Zpětná montáž je samozřejmě obráceným postupem.

I přes to, že moje původní silenbloky nevypadaly nejhůř, je po jejich výmeně podvozek tišší a to hlavně na kostkách a malých nerovnostech.

....hodně šťastných kilometrů ....