Návod na výměnu
stíracího kroužku řazení OPEL Kadett
Slíbil jsem,že až budu
vyměňovat stěrací kroužek na řadící hřídeli převodovky tak to nafotím a
dodám popis. Snad se mi to trochu povede.
Nejprve jsem vyndal čípek z
propojení s řadicím mechanismem.(dvě vidličky proti sobě) Našel jsem ten nejpřistupnější, kleštěma na té straně co kouká slabším koncem jsem
sesmačkl zajištění a pomocí malého kladívla povyrazil, přeřadil aby se
natočil stranou co povylezla a zbytek vytáhl pomocí kleští.Šlo to dobře
jen si musíte dát pozor aby jste jej neponičili, je to taková slabá
trubička.
Na víku převodovky je 5
šroubků na klíč č.11. Ty povolíte a opatrně aby jste nepotrhali těsnění
jej vyvléknete z vybrání řadící tyčky.
Jde to docela lehce.Potom
musíte vyrazit zajišťovací kolík ze spojení tyčky a objímky z kulovým
spojením řadící ,,vidlice“. Tenký vyražeč a malé kladívko to spraví.
Nevím na co je na hřídelce to
zbroušení.Nikam nezapadá a tak jsem jej neřešil.Nezapomeňte si označit
polohu,né jako já. Skládal jsem to potom nadvakrát. No vytáhnete hřídelku
z řadící vidličky,šroubovákem vyloupnete stírací kroužekJe na něm těchto
pár čísel.
A to je jeho druhá strana.
Potom už nic nebrání k výměně
a buďto máte nový v šuplíku nebo si jej objednáte u fi. Opel za 180,- (já
ho měl přes Auto-kely) a nebo zkusíte risknout variantu gufera. Gufero
jsem ale bohužel v tomto rozměru nesehnal. Dobře si to ošetřily, aby se
nedal nahradit nějakou českou variantou. Originál má stírací manžety na
obě strany,gufero jen jednu.
Zpětná montáž je už pak jen
otázka chvilky a zručnosti.Nezapomeňte si přerazit ve směru prvního
vyrážení zajišťovací kolík na řad. vidličce. Mě nešel zpět, asi je malinko
kuželovýJe nutné opatrně zakličkovat s řadicí vidličkou a přitom dát pozor
na těsnění.Jedno hezké sluneční odpoledne na to bohatě stačí. Zdravím.
|