Přišel mi následující návod na předělání zadních bubnových brzd  na kotouče. I když bych sám raději volil jednodušší variantu výměny za zadní kotoučovou nápravu z nějakého bouraného GSi na předek, tak si myslím, že kdo má k dispozici dílnu a chce si pohrát najde v tomto návodu inspiraci.

 

Zadní náprava s kotoučemi

Všichni dobře víte že kadett nic moc nebrzdí na zadek,a o ruční brzdě nemluvím,     tak jsem vyrobil vlastní nápravu. Originál náprava z GSI 16V je drahá, na vrakáči neví co za ní chtít. Potom samotná repase je taky drahá, cca:  kotouče 1300Kč 1ks, destičky 900Kč, pakny na ručku 800Kč, opravné gumičky 400Kč na jeden brzdič.  Ruční brzda taky není nic moc, protože je bubnová. Na přední nápravě mam samozřejmě z GSI 256/24 ale třmen Delko, častější údržba jinak OK.  

 

                 Použil jsem starou nápravu, brzdiče z audi 80 které mají ruční brzdu na třmen, dají se taky použít ze š.octavia, vw golf, přední kotouče z kadetta 236/10, držák brzdiče jsem vyrobil.

Potřebný materiál:  2x kotouče kadett 236/10 500Kč 1ks
                               2x Brzdič po repasi 1500Kč i s gumičkami                                2x náboj kola osoustružený na Ø 120 mm
                               Destičky 600-800Kč
                                2x Kryt kotouče (škota felicia ) 90Kč 1ks
                                2x Brzdová hadička (š. 120) 70Kč 1ks
                                2x Brzdová trubička 20cm 50Kč
                                2x vyrobený držák brzdiče cca: 250Kč 1ks
                                Spojovací materiál 8x1x20, 10x1,25x30 a 
                                ostatní           

Výsledný účinek je super mohu doporučit, tady pár foto jak to vypadá.
Samozřejmě případné informace zodpovím na  icq  159-490-395 , email: spachman@quick.cz 

 

Montáž  nápravy

Montáž nápravy do auta